20
Lis

DO GRONA KLIENTÓW EC DOŁĄCZA NOVAGO

Warsztatami z zakresu MBO, czyli systemu zarządzania przez cele, inaugurujemy współpracę z chińską firmą NOVAGO. NOVAGO działa w branży recyclingu. Celem naszej współpracy jest podniesienie efektywności zarządzania przedsiębiorstwem.

25
Paź

JUŻ >10 000 WYŚWIETLEŃ PUBLIKACJI CEO EC NA LINKEDIN

Ostatni wpis Janusza Kamieńskiego na LinkedIn, w którym zaprasza do lektury swojego artykułu "DIGITAL, czyli automatyzacja chaosu" opublikowanego przez THINKTANK osiągnął poziom ponad 10 000 wejść. Tekst doczekał się też licznych pozytywnych komentarzy. Żeby zapoznać się z tym wpisem, wejdź TUTAJ.

16
Paź

GLOBAL LEADERSHIP SUMMIT - PO KONFERENCJI

Zakończyła się już tegoroczna edycja konferencji THE GLOBAL LEADERSHIP SUMMIT. Jak co roku zapewniła uczestnikom mnóstwo inspiracji i energii! Stąd nasza radość!

Na zdjęciu Agnieszka Polska-Kamieńska i Janusz Kamieński nie mogli spokojnie ustać na ściance!

Oto wybór cytatów:

"Nie chodzi o to, że kierownikom nie zależy, ale zależy im za bardzo! I dążą do niepotrzebnego perfekcjonizmu…"

- Craig Groeschel, wielce angażujący pastor

"Gdy mówimy co myślimy, jesteśmy PRAWDZIWI. Gdy myślimy co mówimy, jesteśmy WIARYGODNI"

- prof. Jerzy Bralczyk, mistrz języka

"Masz tylko jedno ciało i twoje przywództwo w nim mieszka. Dbaj o nie!"

- Jo Saxton, coach z Nigerii.

"Millenialsi nie są technologicznie zaawansowani. Są technologicznie uzależnieni!"

- Jason Dorsey, "guru" badaczy rynku

"Jedyny sekret lidera brzmi: >Only connect<"

- Ben Sherwood, były v-prezes Disney Media Networks

"Wszyscy ludzie mają wpływ, ale nie wszyscy powinni..."

- Patrick Lencioni, autor i "guru" przywódców.

"Czyjeś odrzucenie uważamy za opinię, a pochwały za fakty"

- Jia Jiang, badacz odrzucenia. Przez 100 dni robił wszystko, żeby być odrzuconym. Bez większego powodzenia zresztą, bo okazało się, że to nie inni nas odrzucają, tylko my sami szukamy wymówek, by nie podążać za swoimi marzeniami...
01
Paź

DIGITAL, CZYLI AUTOMATYZACJA CHAOSU

Z okazji CX day (dzień Customer Experience) zapraszamy do zapoznania się z artykułem Janusza Kamieńskiego opublikowanego przez THINKTANK. Autor opowiada w nim dlaczego zastosowanie nowoczesnych technologii nie zawsze przekłada się na sukces rynkowy, a także jak skutecznie wdrożyć dowolny system informatyczny w oparciu o zasady Strategii CX.

Cały artykuł znajduje się w części Wiedza/Artykuły/2019

Oto początek artykułu:

- Teraz mamy strategię DIGITAL! CX (Customer Experience) już nie jest taki ważny. - Usłyszałem te słowa już w styczniu 2016 r. od wysokiego rangą menedżera jednego z operatorów telefonii mobilnej w Polsce. No pewnie! W firmie, w której rozwój technologii ma zasadnicze znaczenie, taka strategia może nie dziwić. Ale żeby doświadczenia klientów przestały być ważne?

Świat nowoczesnych technologii rozwija się w zawrotnym tempie. Nie ma chyba nowoczesnego przedsiębiorstwa, które w swojej strategii nie miałoby wpisanego hasła typu „become number one digital player on the market”. Nie ma też od tego trendu odwrotu. Czy jednak realizacja strategii digitalizacji pozwala wygrać na rynku? Czy pozwala trwale wyróżnić się na tle konkurencji? Stawiam tezę, że absolutnie nie! Co najwyżej pomaga zachować miejsce w peletonie, a nie na szarym końcu wyścigu. Jak więc podejść do realizacji własnej strategii DIGITAL, by wyprzedzić peleton i stale przebywać w ścisłej czołówce?

Dlaczego firmy wdrażają nowoczesne technologie?

Zacznijmy od przyczyn, dla których firmy interesują się światem DIGITAL. Jest ich całkiem sporo. Niektóre mogą być zaskakujące. Poniżej podaję te, które najczęściej słyszałem.

  1. Bo inni to robią.
  2. Bo konkurencja ma.
  3. Bo konkurencja nie ma.
  4. Bo chcemy zwiększyć wydajność produkcji.
  5. Bo chcemy zaoszczędzić.
  6. Bo korpo podjęła taką decyzję.
  7. Bo nowoczesne firmy tak robią.
  8. Bo dział IT uznał, że tak trzeba.
  9. Bo jest promocja na narzędzie.
  10. Bo handlowiec „DIGITALIZUJEMY.PL” był skuteczny.
  11. Bo w mojej poprzedniej firmie mieliśmy taki program.
  12. Bo firmę trzeba uporządkować.
  13. Bo trudno dzisiaj zatrudnić pracowników.
  14. Bo…

Słowo "DIGITAL" od lat robi karierę! Słychać je dosłownie wszędzie. Rząd DIGITALIZUJE urzędy. Pani Hania w zieleniaku przy Grójeckiej też już jest DIGITAL, gdy z nieukrywaną dumą zadaje mi pytanie – Płatność kartą, czy gotówką? Nie dalej jak w zeszłym miesiącu usłyszałem w jednej z firm farmaceutycznych, że jednym z filarów jej planu strategicznego na następne pięć lat jest DIGITALIZACJA.

No i super! Od cyfryzacji nie tyle nie uciekniemy, co powinniśmy ją szybko i skutecznie wdrażać gdzie tylko się da! Pozwala oszczędzić, daje nowe, nieznane wcześniej możliwości, skraca termin realizacji zamówień, eliminuje proste błędy. Czy jednak DIGITALIZACJA zawsze ma sens? Czy zawsze tworzy wartość? Czy sama z siebie ułatwia życie i obniża koszty? Otóż niestety nie. W wielu przypadkach prowadzi wręcz do ograniczenia rozwoju organizacji. Dowody? Proszę bardzo! Oto konkretne przykłady!

18
Wrz

REFERENCJE OD STENA RECYCLING

Pani Anna Jaranowska, Kierownik Biura Rekrutacji, Szkoleń i Rozwoju Pracowników Stena Recycling sp. z o.o. przekazała na nasze ręce referencje o następującej treści:

"W latach 2012-2018, konsultantka EC sp. z o.o. Grażyna Kawka, przy wsparciu Janusza Kamieńskiego, przeprowadzili dla ponad 120 menedżerów oraz brygadzistów Stena Recycling w Polsce projekt rozwojowy, poprzedzony analizą potrzeb organizacji, oraz indywidualnych potrzeb uczestników. Wspólnie z Januszem Kamieńskim i Grażyną Kawką opracowaliśmy program szkoleń i warsztatów umiejętności managerskich oraz przywódczych, zawierających wiele praktycznych ćwiczeń dostosowanych do realiów firmy oraz rynku gospodarki odpadami i recycylingu. Ponieważ w projekcie uczestniczył top management, managerowie średniego szczebla oraz brygadziści, każdorazowo program oraz zadania były dostosowane do potrzeb poszczególnych grup uczestników. Aby zwiększyć efektywność programu korzystaliśmy z platformy online Promote, która wspiera założenia High Performance Learning Journeys. Mimo, że było to dla konsultantów nowe narzędzie, podeszli do tematu bardzo elastycznie i z dużym zaangażowaniem, co pozwoliło wspólnie przygotować atrakcyjne zadania i rekomendacje rozwojowe dla uczestników, a tym samym wydłużyć proces uczenia się i zwiększyć efektywność szkoleń.

W 2018 roku rozpoczęliśmy wspólnie nowy program przywódczy, który kontynuujemy w 209 roku. PO warsztatach pilotażowych dla zespołu zarządzającego, włączyliśmy do programu kolejnych managerów średniego szczebla. Po odświeżeniu wiedzy i umiejętności z pierwszego cyklu działań rozwojowych, przeszliśmy do roli lidera oraz warsztatów zarządzania zmianą. W trakcie warsztatu zespołu zarządzającego pojawiła się debata oksfordzka, jako jedno z narzędzi. W efekcie realizacji projektu, uczestnicy rozwinęli umiejętności managerskie i przywódcze, a także te związane z przewodzeniem zmianie w matrycowej organizacji. Wzięli większą odpowiedzialność, również ją delegowali i włączyli wielu pracowników w realizację zadań oraz projektów.

Dzięki zaangażowaniu, profesjonalizmowi, otwartości, cierpliwości i ogromnej elastyczności Janusza i Grażyny, przygotowaliśmy program działań rozwojowych dla pracowników różnych szczebli organizacji, szyty na miarę i dopasowany w każdym szczególe do potrzeb biznesowych, organizacyjnych oraz rozwojowych. Zawsze możemy też liczyć na dobrą dyskusję i wartościowe rekomendacji pokazujące szerszy obraz sytuacji."

To bardzo miłe słowa. Dziękujemy Aniu! I oczywiście działamy dalej! Gratulacje i podziękowania również dla Grażyny Kawki, bo to Ona dźwigała prawie cały ciężar procesu rozwojowego kierownictwa Stena Recycyling!