Customer Experience Management (CEM)

Doradztwo w zakresie CX (Customer Experience) oraz CEM (Customer Experience Management) to obszary, w których specjalizujemy się od 2004 roku. Już wtedy grono konsultantów naszej firmy zdbyło licencję na doradztwo w zakresie Customer Experience Management Plus u jednego z największych na świecie znawców tematyki CEM, brytyjskiego konsultanta Shauna Smith – poczytaj więcej. Zapraszamy do zapoznania się z informacji o tym czym się zajmujemy w ramach budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, poprzez świadome i skuteczne zarządzanie doświadczeniami ich klientów.

CX, a zwłaszcza CEM, to temat zarówno bardzo szeroki (dotyczy praktycznie każdego aspektu funkcjonowania organizacji), jak i głęboki (dla swojej skuteczności musi być przemyślany, zaplanowany i skutecznie wdrożony). Staraliśmy się w miarę dokładnie opisać poniżej w czym się dokładnie specjalizujemy, niemniej siłą rzeczy, nie jesteśmy w stanie przedstawić każdego z naszych narzędzi, rozwiązań, czy usług w najdrobniejszych szczegółach. Dodatkowo też, każde przedsiębiorstwo ma swoją specyfikę, która wymaga zaprojektowania odpowiedniego rozwiązania. Dlatego też, poprosimy o kontakt na info@e-c.com.pl, jeśli pojawi się potrzeba odpowiedzi na dodatkowe pytania.

 

ANGAŻOWANIE LIDERÓW

CX-Leadership

Nie ma możliwości wprowadzenia poważnej zmiany w organizacji bez zaangażowania kierownictwa. To samo dotyczy strategii opartych o CX. Dlatego, realizując projekty doradcze, zawsze angażujemy liderów, a także oferujemy im rozwiązania mające pomóc kierownictwu w zaangażowaniu personelu na rzecz budowania wartościowych doświadczeń klientów oraz skutecznym zarządzeniu zmianą.

Edukacja dotycząca CX i CEM

W razie potrzeby, z przyjemnością dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie najlepszych praktyk Customer Experience Management ze wskazanymi grupami menedżerów i specjalistów. Warsztaty zazwyczaj prowadzą do wypracowania konkretnych zmian w środowisku uczestników. Skutkują one podniesieniem efektywności biznesowej ich przedsiębiorstwa.

Wystąpienia publiczne

Dość często pojawia się potrzeba zainspirowania większej ilości osób w temacie CX, CEM, zarządzania wartościami, angażowania pracowników, czy innych ważnych dla biznesu zagadnień. W takiej sytuacji, na zlecenie przedsiębiorstw, bądź różnych organizacji prowadzimy już od kilkunastu lat inspirujące wystąpienia publiczne podczas konferencji, kongresów, spotkań personelu, top menedżmentu itd.

CX-Safari

Nasi klienci, chcąc się zainspirować, pytają często jaka firma, czy instytucja może być przykładem zdolności do zarządzania doświadczeniami klientów. Chcąc sprostać w najlepszy możliwy sposób temu postulatowi, organizujemy wyprawy wybranej grupy menedżerów naszych klientów do firm powszechnie znanych ze skutecznych strategii, innowacyjności, czy też doskonałych relacji z klientami

BUDOWANIE SPÓJNOŚCI WOKÓŁ STRATEGII

Formułowanie i realizacja strategii CX/CEM

Pojęcie i zasady funkcjonujące w czasach Experience Economy w jakich żyjemy, znane są nielicznym. Mając kilkanaście lat doświadczeń w budowaniu przewagi konkurencyjnej licznych przedsiębiorstw poprzez strategię CEM, oferujemy głębokie, wartościowe doradztwo w tym zakresie. Często inni podają przykłady projektów zrealizowanych właśnie przez nas…

Doradztwo dla działów jakości i/lub CEM

Kilkanaście lat doświadczeń naszych konsultantów w prowadzeniu badań, wspieraniu inicjatyw z obszaru CX i CEM, a także usprawnianiu procesów biznesowych i zmianach organizacyjnych, pozwala nam zaoferować doradztwo dla działów jakości, CEM, BPM, czy innych zajmujących wspieraniem rozwoju przedsiębiorstw.

CX-Lean, czyli leanowanie organizacji pod kątem CX

Lean, to doskonała metodyka, podnosząca efektywność dowolnej organizacji. Niestety, wiele firm tak „dobrze” wyleanowało swoje procesy, że aż …straciły rynek. Tnąc koszty, zapomniały o wartości dla klientów. W EC zaprzęgliśmy metodykę Lean do wprowadzania zmian mających na celu wyeliminowanie tych procesów i działań, które nie tworzą wartości dla klientów. W efekcie, rośnie sprzedaż i maleją koszty.

Zarządzanie procesami

Procesy mają służyć ułatwianiu podejmowania działań właściwych z perspektywy realizacji strategii. Niestety w wyniku przeróżnych czynników, sprzyjająca funkcja procesów zamienia się w utrudnianie życia i pracownikom i klientom… Pomagamy formułować, mapować i modyfikować procesy sprzedażowe, obsługowe, produkcyjne i inne tak, by sprzyjały realizacji przyjętej obietnicy marki.

Rozwój umiejętności sprzedaży i obsługi klientów w kontekście CX

Standardowe szkolenia przynoszą standardowe rezultaty. W jaki sposób dana firma chce się wyróżnić, skoro szkolenia prowadzi ta sama firma szkoleniowa, która uczy jej konkurencję albo i inna, ale uczy personel z tych samych, standardowych umiejętności? Dlatego też w EC projektujemy programy szkoleniowo-rozwojowe uczące specyficznych zachowań, które budują siłę danej marki.

Umiejętność budowania relacji

Jednym z kluczowych sposobów zwiększenia jakości doświadczeń klientów jest poprawa relacji interpersonalnych z nimi. Czego tymczasem uczy się pracowników? Wiedzy o produktach, standardów pracy, technologii, procedur itd. Kto uczy pracowników budowania relacji? Dlatego też EC oferuje – zdaniem naszych klientów – najlepszy na świecie program służący budowaniu zaufania i relacji.

Branded training

Jak spowodować, by wszyscy pracownicy, każdego działu i każdego poziomu w organizacji chcieli, potrafili i codziennie podejmowali działania budujące siłę marki? Spełnieniu tego właśnie postulatu służy Branded Training. Jest to proces rozwojowy, uczący pracowników podejmowania zachowań budujących siłę danej marki, czyli „markowych zachowań”.

REFERENCJE

Ryszard Jelonek, były Dyrektor Generalny Tremco-Illbruck, obecnie Dyrektor Handlowy ISOVER

Z EC współpracuję od roku 2007. W tym okresie konsultanci i trenerzy EC zrealizowali szereg procesów rozwojowych, skrojonych na potrzeby organizacji, którymi zarządzałem. Każdorazowo profesjonalnie identyfikowali potrzeby rozwojowe i edukacyjne, a następnie proponowali skrojone na moje potrzeby rozwiązania w formie procesów doradczych, edukacyjnych i warsztatów. Niesamowita wiedza praktyczna, umiejętność i wyczucie pracy z grupą, połączone z ciekawą formą prowadzenia warsztatów to kluczowe cechy wyróżniające zespół konsultantów EC. Z zaangażowaniem chętnie dzielą się oni swoim doświadczeniem. Każdorazowo w ramach procesów rozwojowych mieliśmy możliwość dodatkowych konsultacji. Wśród procesów rozwojowych, które zrealizowała EC na potrzeby moich organizacji, znalazły się między innymi:

  • warsztaty z obszaru Zarządzania Doświadczeniem Klienta,
  • rozwiązania podnoszące skuteczność sprzedażową „Złam Kod Zarządzania Sprzedażą”
  • zaprojektowane specjalnie dla nas szkolenia z zaawansowanych technik sprzedaży

Wszystkie wymienione procesy przekładały się każdorazowo na polepszenie warsztatu pracy moich zespołów, co skutkowało wzrostami wyników sprzedaży i marż, lepszym i skuteczniejszym serwisem klientów oraz bezpośrednio wpływało na wzrost zaangażowania pracowników.

- Ryszard Jelonek, były Dyrektor Generalny Tremco-Illbruck, obecnie Dyrektor Handlowy ISOVER

 

Zobacz

Wideoporadę Janusza Kamieńskiego, w której wyjaśnia czym jest Zarządzanie doświadczeniami klientów.

 

Jak zarządzać doświadczeniami klientów?

Wszystkie przedsiębiorstwa tworzą swoim klientom określone doświadczenia. Mało która potrafi nimi zarządzać. Janusz Kamieński omawia sześcioetapowy proces pozwalający rozwijać przedsiębiorstwo przy zachowaniu wysokiej rentowności, poprzez świadome dostarczanie klientom doświadczeń, za które gotowi są oni płacić.

 

WIĘCEJ WIEDZY NA TEMAT CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT

BADANIE CEM+

Już od 2008 roku EC prowadzi badania mocnych i słabych stron przedsiębiorstw w Zarządzaniu Doświadczeniami Klientów (badanie CEM+). Przeczytaj więcej o badaniu CEM+. Zapoznaj się z Raportem z ostaniej, IV edycji badania CEM+’2016 .

ARTYKUŁY DOTYCZĄCE CX I CEM

Od wielu już lat, w przodujących czasopismach biznesowych (Bloomber Business Week, Harvarc Business Review, Marketing w Praktyce, THINKTANK itp.) publikujemy artykuły, w których dzielimy się swoimi doświadczeniami z realizacji projektów opartych o metodykę CEM na poziomie strategicznym, procesowym, czy osobowym. Przejdź do strony z linkami do artykułów.

CX i CEM Blog

Już od 2013 roku, Janusz Kamieński prowadzi na Wirtualnych Mediach poczytny blog w tematyce CX i CEM, komentując decyzje i projekty różnych marek z perspektywy zarządzania doświadczeniami klientów i/lub pracowników. Blog ma już ponad 1,1 miliona wejść! Przejdź do bloga Janusza Kamieńskiego w tematyce Customer Experience i Customer Experience Management.

Poprawiono: niedziela, 26, marzec 2017 11:23

Odsłony: 3529

Przypadek Grupy Żywiec

Grupa Żywiec

Grupa Żywiec postawiła sobie ambitny cel – powrót na pozycję lidera rynku. Jednym ze sposobów było zbudowanie siły Leadershipu. Firma postawiła sobie za cel, żeby jej liderzy byli rozpoznawalni na rynku ze względu swoje walory i sposób w jaki wspierają oni markę Żywiec. W efekcie menedżerowie z dumą przystąpili do całego procesu edukacyjnego, którego popularność w firmie przerosła oczekiwania organizatorów.

Poprawiono: poniedziałek, 21, listopad 2016 14:43

Odsłony: 927

Edukacja i rozwój pracowników

Czy może dziwić, że standardowe szkolenia przynoszą standardowe rezultaty? W jaki sposób handlowcy mogą wyróżnić się od konkurencji, jeśli wszyscy szkoleni są według tych samych modeli? Czy są na rynku firmy, o których liderach można powiedzieć, że są wyjątkowi, a swoim zachowaniami w pełni wspierają swoją markę? Każdorazowo, celem działań edukacyjnych prowadzonych przez EC jest zwiększenie zdolności pracowników pierwszej linii, a także menedżerów każdego szczebla do generowania pożądanych przez klientów ich firm przeżyć i doświadczeń, a przez to wzmocnienie siły ich marki.

Innym, częstym problemem występującym przy realizacji procesów rozwojowych, jest motywacja pracowników. Konkretnie zaś brak ich chęci do wdrażania poznanych umiejętności i narzędzi w życie. Aby temu zaradzić podejmujemy szereg różnorodnych działań:

  • Po pierwsze, każdorazowo upewniamy się, że funkcjonujące w danej firmie systemy motywacyjne pracowników są tak skonstruowane, aby uwzględniać pożądany i ściśle skorelowany ze strategią przedsiębiorstwa rozwój zawodowy pracowników.
  • Po drugie, jeśli systemy motywacyjne w przedsiębiorstwie nie wspierają procesów edukacyjnych, wówczas odpowiednio je modyfikujemy.
  • Po trzecie, jeśli systemy motywowania nie istnieją, to wówczas je projektujemy i wspieramy ich wdrożenie.
  • Po czwarte zaś, projektujemy takie rozwiązania rozwojowe, dzięki którym motywowanie i angażowanie pracowników staje się kluczową kompetencją menedżerów w danej organizacji (Leadership Equity). Wykorzystujemy do tego procesu ponad 20-letnie doświadczenie naszych konsultantów w prowadzeniu różnorodnych form edukacji menedżerów i liderów.

  • Jak wynika z Łańcucha Serwis-Profit, leadership pełni kluczową rolę we wszystkich procesach zmian organizacyjnych, w tym w budowaniu zdolności do zarządzania doświadczeniem klienta. Stąd też często w początkowych okresach współpracy z klientami, prowadzimy warsztaty mające na celu zaangażowanie osób piastujących kluczowe pozycje w firmie w procesy zmian.

  • Nawet najlepsze szkolenie z obsługi klienta nie spowoduje wyróżnienia na rynku, jeśli te same szkolenia kupuje również konkurencja… W Executive-Conversatin oferujemy szkolenia markowe, w całości oparte o założenia i atrybuty marki. Najczęściej menedżerów szkolimy sami, po czym przygotowujemy ich do prowadzenia dalszych markowych działań edukacyjnych wobec swojego personelu.
  • Siłą konsultingu jest to, że zewnętrzni doradcy wnoszą doświadczenia uzyskane w innych firmach, branżach, czy wręcz regionach świata. Dlaczego menedżerowie nie mieliby skorzystać z tej samej formy własnego rozwoju?
    W EC organizujemy spotkania, wyjazdy i eventy menedżerów danej firmy w inne regiony Polski oraz świata. Facylitujemy jednocześnie procesy wymiany doświadczeń, inspiracji i edukacji, co wpływa na jakość podejmowanych następnie przez top leadership decyzji.

  • Paradygmaty współczesnej ekonomii zmieniają się w coraz większym tempie. Powoduje to nienadążanie top menedżerów za zmieniającymi się uwarunkowaniami funkcjonowania biznesu. Dlatego konieczne jest uzupełnianie tej wiedzy w kontekście biznesowych pryncypiów przedsiębiorstw, którymi menedżerowie zarządzają. Nasi konsultanci prowadzą więc działania coachingowe i mentoringowe, pozwalające na uzyskanie pełnego zrozumienia, wsparcia oraz inicjowania zmian w organizacji.

  • Mimo, że coraz więcej osób zatrudnianych jest na stanowiskach typu Customer Experience Manager, czy Brand Experience Specialist, nadal nie ma powszechnej świadomości co do roli przeżyć klientów, istoty zarządzania doświadczeniem klienta, czy najlepszych praktyk w tych obszarach. W EC prowadzimy otwarte dla osób z różnych firm i organizacji warsztaty, których celem jest wyedukowanie rynku w tym obszarze.

  • Konsultanci EC, realizując misję edukacji rynku w obszarze zarządzania doświadczeniem klienta, występują na licznych konferencjach, meetingach i eventach organizowanych przez instytucje bądź firmy specjalizujące się w realizacji konferencji dla osób z różnych firm i środowisk. Występują również na konferencjach organizowanych przez przedsiębiorstwa dla swoich pracowników. Nasze wystąpienia cechuje energia i pasja prezenterów oraz zdolność do zmiany paradygmatów myślowych uczestników. Zawsze odnosimy się do naszych własnych konkretnych doświadczeń, a nie tych, o których inni czytają w książkach. Przez to jesteśmy wiarygodni.

Poprawiono: poniedziałek, 21, listopad 2016 14:39

Odsłony: 4236

Badania organizacji

W sytuacji zmiany kierownictwa, przygotowań do realizacji poważnej strategii, czy zmiany organizacyjnej, systematycznego, bądź nagłego spadku wyników, warto przeprowadzić badanie aktualnie panującej sytuacji pod określonym kątem. Konsultanci EC dysponują różnorodnymi narzędziami do przeprowadzenia badań organizacyjnych w różnych okolicznościach. Dzięki odpowiedniemu softwarowi, możemy także przeprowadzić badanie całkowicie dostosowane do potrzeb i sytuacji klienta, definiując pytania oraz dobierając stosownie dane demograficzne. Nasi klienci szczególnie cenią precyzję uzyskiwanych dzięki naszym narzędziom informacji twierdząc, że nie znają dokładniejszych. Jest to szczególnie korzystne w porównaniu do innych dostępnych na rynku narzędzi, gdy często wyniki trzeba pogłębiać dodatkowymi badaniami fokusowymi.

Oto lista badań, jakie prowadzimy:

  • Badanie Spójności Organizacyjnej (OAS – Organizational Aligment Survey) – pozwala na odkrycie luk w spójności kluczowych elementów funkcjonowania firmy takich jak: wizja, strategia, nastawienie na klienta, procesy, zachowania personelu, kultura, klimat, zasoby, mierniki itd.
  • Badanie Prężności Organizacyjnej (OA – Organizational Agility) – pomaga podnieść zdolność organizacji do zarządzania zmianą
  • Gotowość do realizacji strategii (EX – Execution Survey) – wzmacnia zdolność do realizacji własnej strategii
  • Badanie w oparciu o czynniki, wymiary i demografię zdefiniowaną wspólnie z klientem na podstawie aktualnych wyzwań, potrzeb i oczekiwań.

Poprawiono: poniedziałek, 09, grudzień 2013 07:13

Odsłony: 7770