Angażowanie personelu

Firmy wydają ogromne, idące w miony złotych kwoty na angażowanie pracowników. Mimo tego, jakże często menedżerowie narzekają, że ich personel nie jest zainteresowany ani strategią, ani jej realizacją. Dlaczego? Ponieważ deleguje się strategię z góry licząc, że każdy chętnie ją „kupi” i będzie wdrażał. Tymczasem pracownicy często traktuję nową strategię jak „dopust boży” i mówią „o, znowu coś wymyślili”. Jak tu mówić o efektywności w realizacji strategii?

EC opracowaliśmy szereg metod i rozwiązań pozwalających na skuteczne podniesienie zaangażowania personelu. Przykładowo:

  • Budowanie Wizji, Misji i Strategii firmy „od dołu”, czyli z zaangażowaniem w ten proces wszystkich pracowników. Co więcej, również i klientów! Podejście takie skutkuje tym, że klienci dostają dokładnie to, czego chcą, pracownicy mają poczucie współtworzenia kluczowych aspektów realizacji celów biznesowych firmy zarówno na poziomie operacyjnym – czyli w swojej pracy, ale także na poziomie strategicznym. W efekcie poziom satysfakcji zarówno klientów, jak i pracowników jest bardzo wysoki, co przekłada się na lojalność, zaangażowanie i gotowość do rekomendacji danej marki, produktu czy firmy.
  • Przeprojektowanie, a czasem wręcz likwidacja systemu premiowego. Likwidacja systemu premiowego? Owszem! W iluż firmach coraz bardziej rośnie przekonanie, że istniejące systemy motywacyjne, czy premiowe służą przede wszystkim do …demotywowania pracowników. Jak zatem przeprowadzić stosowne zmiany? Zapraszamy do kontaktu!
  • CX-Lean i CX-Ledership – jest to autorski program zmian w organizacji, który opierając się na budowaniu wartości dla klientów (Customer Experience), wykorzystuje metodę Leanowania procesów, oraz buduje kompetencje leadershipowe bezpośrednich przełożonych osób, które mają zaangażować się w wypracowanie zmian. Połączenie tych trzech elementów razem, daje ogromną moc w wypracowywaniu zmian podnoszących produkcyjność i innych ważnych parametrów biznesowych nie o kilka, czy kilkanaście procent, ale o przynajmniej kilkadziesiąt procent!

 

REFERENCJE

Alek Zacharewicz, v-ce Prezes AFRISO Polska

Widząc zaangażowanie naszych ludzi biorących udział w warsztatach CEM, prowadzonych przez konsultantów EC, współczuję naszej konkurencji…

Przeczytaj co inni klienci sądzą na temat współpracy z EC i osiągniętymi dzięki naszym konsultantom rezultatami.

 

REZULTATY

Przypadek dużej, prywatnej firmy handlowej w branży detalicznej

Wszyscy, czyli ponad 10 000 osób wzięło udział w modyfikacji Wizji firmy, jej strategii, oraz planu jej realizacji. Efekt? Powszechne zrozumienie dla strategii przedsiębiorstwa, ogromny wzrost zaangażowania pracowników w jej realizację oraz znaczące zwiększenie sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni we wszystkich sklepach firmy.

Ilościowe

  • Czynniki do badań ilościowych opieramy wyłącznie o podpowiedzi uzyskane od samych klientów naszego partnera w oparciu o przeprowadzone badania jakościowe.
  • Mierzymy Wskaźnik Satysfakcji Klienta, Poziom Godziwej Wartości, NPS.
  • Odkrywamy korelację czynników lojalności, ważność poszczególnych oczekiwań.
  • Dostarczamy wartość poprzez mechanizm selekcjonowania czynników, które przyniosą danej firmie największą korzyść w danych warunkach biznesowych, kulturowych i ekonomicznych jakie mają miejsce w chwili badania.

Jakościowe

  • Prowadząc grupy fokusowe, czy też wywiady indywidualne, nasze badania zawsze prowadzą konsultanci, którzy wiedzą jak pytać
    i jak interpretować odpowiedzi. Do badań nie zatrudniamy chcących sobie dorobić studentów, ani zawodowych badaczy.
    Badania prowadzimy i interpretujemy sami.
  • Kluczem w badaniach jakościowych jest właściwy dobór respondentów. Nie interesuje nas głos przeciętnego klienta.
    Chcemy znać oczekiwania klientów najbardziej pożądanych.
  • Badani klienci nigdy nie wiedzą, kto zleca badanie. Nie interesuje nas plebiscyt na najlepszego pracownika obsługi klienta. Interesuje nas uzyskanie konkurencyjnej informacji, co do kluczowych, najbardziej inspirujących, często bardzo prostych, oczekiwań klientów.
  • Zawsze zadajemy jedno, kluczowe, najważniejsze pytanie. Reszta to doprecyzowanie, co respondent ma na myśli i właściwa interpretacja jego słów.

Grupa Żywiec case

Grupa Żywiec chose an ambitious goal – to regain its market leader position. One way was to build the Leadership strength. The company wanted its leaders to be recognizable in the market due to their virtues and the way they support their Żywiec brand. As a result, the managers proudly took part in the entire educational procedure, the popularity of which exceeded the organizers’ expectations.

Pekao SA case

For strategic reasons, Bank Pekao SA planned to significantly increase its importance in the SME segment. Ambrosetti, an Italian consulting company that worked with Pekao SA for years, searched for a Polish partner which would assist Pekao in achieving this objective. Hence, EC was invited to conduct research aimed at indicating the key expectations of customers in the SME segment and to design Branded Training for the Sales Consultants and Managers. As a result, Bank Pekao SA has the largest increase in its market share and profitability just in the SME section.

RWE case

In view of the deregulation in the energy transportation market, RWE decided to find a way to stand out from its competitors by providing its customers with some additional value. The workshops led by EC enabled the key managers to identify the desired strategy and plan the specific actions. The company is currently on the best track to become a model provider of the desired customer experience.

THINKTANK case

Following Janusz Kamieński’s article, THINKTANK asked EC to prepare and conduct a series of one-day workshops aimed at educating the invited participants in the field of CEM. The workshops met with a very good reception.

A large hypermarket case

Prior to a big project aimed at developing a vision and strategy for the next 5 years, Executive Conversation organized a week’s trip to San Francisco and surrounding areas for a group of 35 top managers. The program included visits to the most famous companies of Silicon Valley and American hypermarkets.

Harvard Business Review case

Harvard Business Review organized a few hours’ workshop on CEM conducted by the undisputed guru of Customer Experience, Bernd Schmitt from the U.S. EC was invited to enrich the speech of the guest. After his performance, Janusz Kamieński delivered a 1.5 hour presentation of the Polish projects in the field of CEM. The participants had the opportunity to discover not only how it is done in the U.S., but also in Poland!