Angażowanie personelu

Firmy wydają ogromne, idące w miony złotych kwoty na angażowanie pracowników. Mimo tego, jakże często menedżerowie narzekają, że ich personel nie jest zainteresowany ani strategią, ani jej realizacją. Dlaczego? Ponieważ deleguje się strategię z góry licząc, że każdy chętnie ją „kupi” i będzie wdrażał. Tymczasem pracownicy często traktuję nową strategię jak „dopust boży” i mówią „o, znowu coś wymyślili”. Jak tu mówić o efektywności w realizacji strategii?

EC opracowaliśmy szereg metod i rozwiązań pozwalających na skuteczne podniesienie zaangażowania personelu. Przykładowo:

  • Budowanie Wizji, Misji i Strategii firmy „od dołu”, czyli z zaangażowaniem w ten proces wszystkich pracowników. Co więcej, również i klientów! Podejście takie skutkuje tym, że klienci dostają dokładnie to, czego chcą, pracownicy mają poczucie współtworzenia kluczowych aspektów realizacji celów biznesowych firmy zarówno na poziomie operacyjnym – czyli w swojej pracy, ale także na poziomie strategicznym. W efekcie poziom satysfakcji zarówno klientów, jak i pracowników jest bardzo wysoki, co przekłada się na lojalność, zaangażowanie i gotowość do rekomendacji danej marki, produktu czy firmy.
  • Przeprojektowanie, a czasem wręcz likwidacja systemu premiowego. Likwidacja systemu premiowego? Owszem! W iluż firmach coraz bardziej rośnie przekonanie, że istniejące systemy motywacyjne, czy premiowe służą przede wszystkim do …demotywowania pracowników. Jak zatem przeprowadzić stosowne zmiany? Zapraszamy do kontaktu!
  • CX-Lean i CX-Ledership – jest to autorski program zmian w organizacji, który opierając się na budowaniu wartości dla klientów (Customer Experience), wykorzystuje metodę Leanowania procesów, oraz buduje kompetencje leadershipowe bezpośrednich przełożonych osób, które mają zaangażować się w wypracowanie zmian. Połączenie tych trzech elementów razem, daje ogromną moc w wypracowywaniu zmian podnoszących produkcyjność i innych ważnych parametrów biznesowych nie o kilka, czy kilkanaście procent, ale o przynajmniej kilkadziesiąt procent!

 

REFERENCJE

Alek Zacharewicz, v-ce Prezes AFRISO Polska

Widząc zaangażowanie naszych ludzi biorących udział w warsztatach CEM, prowadzonych przez konsultantów EC, współczuję naszej konkurencji…

Przeczytaj co inni klienci sądzą na temat współpracy z EC i osiągniętymi dzięki naszym konsultantom rezultatami.

 

REZULTATY

Przypadek dużej, prywatnej firmy handlowej w branży detalicznej

Wszyscy, czyli ponad 10 000 osób wzięło udział w modyfikacji Wizji firmy, jej strategii, oraz planu jej realizacji. Efekt? Powszechne zrozumienie dla strategii przedsiębiorstwa, ogromny wzrost zaangażowania pracowników w jej realizację oraz znaczące zwiększenie sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni we wszystkich sklepach firmy.

Ilościowe

  • Czynniki do badań ilościowych opieramy wyłącznie o podpowiedzi uzyskane od samych klientów naszego partnera w oparciu o przeprowadzone badania jakościowe.
  • Mierzymy Wskaźnik Satysfakcji Klienta, Poziom Godziwej Wartości, NPS.
  • Odkrywamy korelację czynników lojalności, ważność poszczególnych oczekiwań.
  • Dostarczamy wartość poprzez mechanizm selekcjonowania czynników, które przyniosą danej firmie największą korzyść w danych warunkach biznesowych, kulturowych i ekonomicznych jakie mają miejsce w chwili badania.

Jakościowe

  • Prowadząc grupy fokusowe, czy też wywiady indywidualne, nasze badania zawsze prowadzą konsultanci, którzy wiedzą jak pytać
    i jak interpretować odpowiedzi. Do badań nie zatrudniamy chcących sobie dorobić studentów, ani zawodowych badaczy.
    Badania prowadzimy i interpretujemy sami.
  • Kluczem w badaniach jakościowych jest właściwy dobór respondentów. Nie interesuje nas głos przeciętnego klienta.
    Chcemy znać oczekiwania klientów najbardziej pożądanych.
  • Badani klienci nigdy nie wiedzą, kto zleca badanie. Nie interesuje nas plebiscyt na najlepszego pracownika obsługi klienta. Interesuje nas uzyskanie konkurencyjnej informacji, co do kluczowych, najbardziej inspirujących, często bardzo prostych, oczekiwań klientów.
  • Zawsze zadajemy jedno, kluczowe, najważniejsze pytanie. Reszta to doprecyzowanie, co respondent ma na myśli i właściwa interpretacja jego słów.

Deni Cler case

The qualitative research allowed us to identify the most fundamental expectations of the brand female customers. Two of them were verbalized by literally all surveyed women. The first led to a change of the strategy of the shop assistants’ approach towards female customers. The second resulted in the thorough, consistent with the desired customer experience, modifications of the appearance of on-line and printed catalogues.

Afriso case

Through the quantitative research, carried out on the basis of the customers’ expectations learnt from the qualitative research, the company identified a distinguishing, according to its customers, feature that is the easiest to obtain and the most important for the whole industry. It immediately became a part of the daily operations.