Odwaga w biznesie NEW

Żyjemy w świecie pełnym nieustających zmian i chaosu. Jednocześnie marki mają coraz większą trudność w pozytywnym wyróżnieniu się na rynku. Trwa epoka nadmiaru, w której najlepiej radzą sobie te marki, które skoncentrowały się na klientach i skutecznie dążyły do wyróżnienia się tym sposobem na rynku. By móc z sukcesami funkcjonować w takim środowisku, niezbędna jest m.in. umiejętność brania na siebie odpowiedzialności za błyskawiczne podejmowanie odważnych decyzji.

Celem programu „Odwaga w biznesie” jest doprowadzenie do sytuacji, w której uczestnicy – najczęściej menedżerowie – poprzez szereg działań diagnostycznych, rozwojowych i doświadczeń, których doznają w trakcie realizacji projektu, przechodzą głęboki proces zmiany swoich przekonań, prowadzący do wzięcia na siebie odpowiedzialności za podejmowanie odważnych decyzji biznesowych w swoim otoczeniu i w ramach swojej roli.

Odwaga w biznesie wymaga określonych kwalifikacji. Zostały one zbadane, zidentyfikowane i przetestowane przez brytyjskiego konsultanta Shauna Smith, z którym współpracujemy w EC od 2004 roku. Całość tych badań i wniosków opisana została w książce autorstwa Shauna Smith i Andy Milligana „How to be BOLD in business and win”. Autorzy wyjaśniają, że na kompetencje odwagi w biznesie składa się 8 konkretnych wymiarów, które znajdują się na zamieszczonym obok diagramie.

odwaga w biznesie

Program „Odwaga w biznesie” składa się z kilku elementów:

  • Ustalenie konkretnych celów biznesowych i strategii ich realizacji, która wymaga wzięcia na siebie odpowiedzialności i odwagi
  • Diagnoza „Jak jesteś odważny?” pozwalająca na ocenę osobistych kwalifikacji w obszarze odwagi w biznesie
  • Warsztatów, podczas których uczestnicy poddani są przeróżnym doświadczeniom na granicy ich strefy komfortu – w kontekście strategii przedsiębiorstwa
  • Wypracowanie planu zmiany własnych zachowań
  • Indywidualnego procesu rozwojowego (mentoring/coaching), pozwalającego na skuteczne wdrożenie nowych zachowań w życie

Dodatkowym elementem programu „Odwaga w biznesie” może być zorganizowanie wprowadzenia do całego procesu jakim może jest niezwykle energetyczne i interaktywne wystąpienie Shauna Smith. Shaun opowiada co konkretne firmy zrobiły inaczej niż ich konkurencja, często podejmując biznesowe ryzyko, by tworzyć swoim klientom innowacyjną wartość i pożądane przez nich doświadczenia. Omówi dokładnie 8 zasad odwagi w biznesie, które doprowadziły do sukcesu omawianych przedsiębiorstw oraz w jaki sposób skorzystały one z tych zasad.

 

REFERENCJE

Piotr Gajl, były Kierownik HR ds. Rozwoju w Grupie Żywiec o programie Rola Liderów w budowaniu lojalności klientów

Program "Rola liderów w budowaniu lojalności klientów", jaki zrealizowaliśmy z Januszem Kamieńskim jest piekielnie ważny jeśli chodzi o budowanie postawy przywódcy. Janusz Kamieński powiedział nam jeszcze przed rozpoczęciem cyklu, że on gwarantuje, że ten program będzie budował markę przywódcy w Grupie Żywiec. Ja w tej chwili, po ponad stu kilkudziesięciu szkoleniach, jakie już odbyliśmy, przyznaję Januszowi rację, że rzeczywiście, ci ludzie zaczynają funkcjonować jako samodzielne marki biznesowe - marki przywódców.

Przeczytaj co inni klienci sądzą na temat współpracy z EC i osiągniętymi dzięki naszym konsultantom rezultatami.

 

REZULTATY

Firma produkcyjna, branża budowlana, 200 pracowników

Firma produkcyjna w branży budowlanej stanęła przed nie lada wyzwaniem. Cała organizacja była po traumie kryzysu w branży, który doprowadził do utraty płynności przedsiębiorstwa i przejęcia przez zachodnie przedsiębiorstwo. Jednocześnie branża, w której specjalizowała się ta firma, stawała się coraz bardziej konkurencyjna. Pojawiła się konieczność podniesienie jakości postaw i zachowań leadershipowych wszystkich brygadzistów, operatorów, kierowników i dyrektorów, a także zbudowanie odważnej gotowości do brania na siebie odpowiedzialności za wypracowywanie i wdrażanie zmian.

Konsultanci EC zaprojektowali i wdrożyli program rozwojowy, którego celem było:

  • Podniesienie kompetencji menedżerskich, komunikacyjnych i ledershipowych
  • Zbudowanie gotowości do partycypacyjnego wypracowywania zmian poprzez wciąganie operatorów i podstawowego personelu w usprawnienia
  • Zwiększenie poziomu odwagi menedżerów w ich codziennych decyzjach

Zaraz po realizacji 3-letniego procesu rozwojowego nastąpił okres, w którym firma nie miała swojego Dyrektora Generalnego, gdyż został przesunięty do zarządzania oddziałem tej korporacji w innym państwie. W tym też czasie firma musiała się zmierzyć ze znacznym przyrostem firm konkurencyjnych. Dzięki zrealizowanego programu rozwojowego, całe kierownictwo było gotowe do podjęcia odważnych decyzji, skutkujących przeprojektowaniem organizacji tak, żeby móc skutecznie zadbać o lojalność kluczowych klientów i pozyskać nowe kontrakty. Firma nie tylko nie straciła udziałów w rynku, lecz wręcz je zwiększyła!

Skontaktuj się z nami na info@e-c.com.pl. jeśli chcesz porozmawiać z przedstawicielami kierownictwa tej firmy.

 

INPSPIRACJA

Konsultanci EC już od 2008 roku prowadzą cykliczne badania mocnych i słabych stron działających w Polsce przedsiębiorstw w ich zdolności do zarządzania doświadczeniami klientów - Customer Experience Management+™ survey (CEM+™). Tutaj możesz dowiedzieć się więcej na temat tych badań.

okladka-badanie-cemplusZapraszamy też do zapoznania się Raportem z najnowszej edycji badania CEM+.

Deni Cler case

The qualitative research allowed us to identify the most fundamental expectations of the brand female customers. Two of them were verbalized by literally all surveyed women. The first led to a change of the strategy of the shop assistants’ approach towards female customers. The second resulted in the thorough, consistent with the desired customer experience, modifications of the appearance of on-line and printed catalogues.

Afriso case

Through the quantitative research, carried out on the basis of the customers’ expectations learnt from the qualitative research, the company identified a distinguishing, according to its customers, feature that is the easiest to obtain and the most important for the whole industry. It immediately became a part of the daily operations.