Projektowanie doświadczeń pracowników

„Najważniejszym zadaniem lidera jest zatrudnienie, utrzymanie i rozwój utalentowanych pracowników”. Tak twierdził Jack Welch, legendarny Dyrektor Generalny i Prezes General Electric. Zdanie to aktualne jest już od dawna. W dzisiejszych czasach nabiera jednak szczególnego znaczenia. Marki, firmy, przedsiębiorstwa zdały sobie sprawę z wpływu kompetencji i zaangażowania pracowników na biznes. Robią więc bardzo dużo, by takich pracowników przyciągnąć do siebie. Stąd rosnąca popularność Employee brandingu.

Na czym jednak polega employee branding? Zasady wzięte są z marketingu, a konkretnie z marketingu z czasów „wczesnego Kotlera”, czyli z okresu, gdy marketing postrzegany był jako sprawna, atrakcyjna komunikacja marketingowa, która miała przyciągnąć do marki klientów. W przypadku employee brandingu chodzi o przyciągnięcie innego rodzaju klientów marki, jakimi są pracownicy.

Niestety bardzo dużo osób odpowiedzialnych za pozyskanie utalentowanych pracowników nie zdaje sobie sprawy z tego, że żyjemy w czasach experience economy, w których na decyzje klientów/pracowników o wyborze swojego dostawcy/pracodawcy, daleko większy wpływ mają opinie innych osób, niż komunikacja brandingowa danej marki/firmy. Zatem, jeśli chcemy, żeby nasza firma była polecana, musimy zapewnić pracownikom na tyle pozytywne doświadczenia, że z przyjemnością i spontanicznie dzielić się będą z innymi osobami „dobrą nowiną” na nasz temat.

Jednym z kluczowych kroków do zapewnienia dobrych doświadczeń pracowników, jest ich zaprojektowanie. W EC specjalizujemy się projektowaniem doświadczeń oraz wypracowywaniem zmian systemach motywacyjnych, standardach i podejściu leadershipu do personelu tak, aby prowadziły one do zaangażowania utalentowanych pracowników w realizację celów firmy. Jest to proces, który każdorazowo realizujemy z uwzględnieniem celów, strategii, wyzwań i kultury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa, czy też danego działu.

Skontaktuj się z nami na info@e-c.com.pl, jeśli chcesz się dowiedzieć jak zaprojektować doświadczenia pracowników w Twojej firmie.

Klienci

ABG Ster-Projekt,Atlas Copco,Auchan, Softbank, Provident,
Bank Pekao,P4 (Play),ECCO, Reckitt Benckiser, Pramerica,
Edipresse,Eltel Networks,Generali, Polkomtel (Plus),
Hotel Rialto,Interchemall,Kingspan,
Leroy Merlin,Nobiles,

 

REZULTATY

Przypadek dużej firmy produkcyjnej

Firma produkcyjna stanęła jednocześnie przed dwoma wyzwaniami:

  • Konieczność podniesienia produktywności ze względu na stawiane jej oczekiwania właścicieli
  • Konieczność zapewnienia wysokiej lojalności pracowników ze względu na to, że w bliskiej okolicy otwierany był wkrótce inny duży zakład produkcyjny

Istniała więc konieczność zarówno podniesienia efektywności biznesowej, jak również zaangażowania pracowników i to płynącego od nich samych, a nie wymuszonych zewnętrznymi bodźcami. Rozwiązaniem była realizacja dwóch projektów na raz:

  • Modyfikacja systemu zarządzania przedsiębiorstwa tak, by podnieść jego produktywność
  • Zadbanie o wartościowe doświadczenia pracowników

Obydwa projekty zostały zaplanowane i skutecznie wdrożone przez konsultantów EC. W ramach koncentracji na pracownikach, przeprowadzono badania oczekiwań klientów, zaprojektowano doświadczenia klientów, zaplanowano stosowne zmiany, zbudowano standardy postępowania menedżerów wszystkich szczebli, oraz przygotowano ich do ich zastosowanie (system oceny oraz rozwój stosownych postaw i umiejętności angażowania pracowników). Firma osiągnęła ogromny sukces rynkowy, a wypracowane standardy stały się wzorcem do we wszystkich oddziałach tej korporacji na całym świecie.

Executive-Conversation © 2004 - 2016. All rights reserved.