Rozwój umiejętności dialogu i budowania relacji

Niezależnie od rodzaju organizacji, ich strategii, jakości procesów, czy kultur organizacyjnych, umiejętność prowadzenia dialogu i budowania skutecznych relacji biznesowych, zawsze pomaga w realizacji zakładanych celów. Mało tego, umiejętności te niezbędne są biznesowi w sposób uniwersalny i powszechny. Nie zależą od tego, czy mówimy o relacji menedżera z podwładnymi, bądź na odwrót, handlowca z klientem, zakupowca z dostawcą, szefa działu IT z szefem działu HR, księgowego z operatorem itd. itp. W EC oferujemy szereg rozwiązań, wyjątkowo skutecznie uczących prowadzenia dialogu, budowania owocnych relacji, czy podnoszenia poziomu wzajemnego zaufania.

Umiejętność skutecznego przekonywania

Praktycznie we wszystkich możliwych sytuacjach biznesowych niezbędna jest umiejętność skutecznego przekonywania innych – do swoich pomysłów, produktów, rozwiązań, decyzji, zmian itd. Od początku działalności EC, oferujemy narzędzie rozwojowe, powszechnie uznane za najskuteczniejsze w uczeniu dialogu, przekonywania i motywowania innych.

Rozwój inteligencji emocjonalnej

Dziś nie dziwi nikogo twierdzenie, że o sukcesach w biznesie w znacznie większym stopniu decyduje EQ, niż IQ. Naszym klientom oferujemy rozwiązanie pozwalające na dokładne zdiagnozowanie czyjegoś poziomu inteligencji emocjonalnej, a także rozwój obszarów priorytetowych dla danej osoby.

Budowanie relacji biznesowych

Handlowcy, pracownicy obsługi klientów, czy call center uczeni są przeróżnych technik komunikacyjnych, wywierania wpływu, czy sprzedaży. Mało kto jednak rozwija umiejętności budowania relacji z innymi ludźmi i to mimo trudnych sytuacji biznesowych. Nasze narzędzia stanowią uzupełnienie tej ważnej luki.

Efektywność w korporacji, czyli Organizational Savvy

Dlaczego jest tak, że jedni ludzie, mimo niewysokich kompetencji merytorycznych, osiągają znaczne sukcesy i szybko awansują. Inni z kolei nie potrafią przebić się ze swoją wiedzą. Jeszcze inni są bardzo lubiani, ale i tak nigdy nie awansują. Program Efektywność w korporacji uczy zrozumienia swoich mocnych i słabych stron w relacji z innymi i adekwatnego budowania swojego rozwoju i kariery.

Techniki komunikacyjne przydatne w biznesie

Większość z nas, w całym procesie edukacji uczona była wiedzy z wielu obszarów. W pracy uczeni jesteśmy działania produktów, urządzeń, czy funkcjonowania systemów i procesów. Tymczasem o efektywności biznesowej decydują przede wszystkim umiejętności komunikacji interpersonalnej. Takich właśnie narzędzi, umiejętności i rozwiązań uczymy ludzi biznesu, niezależnie od ich stanowiska.

Rozwiązywanie konfliktów i mediacje

Mimo najszczerszych chęci, czasem dochodzi do sytuacji konfliktowych. I dobrze, z różnicy zdań mogą powstać bardzo wartościowe i innowacyjne pomysły. Ale jak wybrnąć z sytuacji konfliktowych, gdy dyskusja przestaje być merytoryczna, a w grę wchodzą silne emocje? Pomagamy w tego typu sytuacjach zarówno poprzez uczenie jak rozwiązywać konflikty, jak też poprzez prowadzenie mediacji.

Non Violent Communication (NVC)

Mówi się, że czasy przyśpieszyły. Takie właśnie okoliczności powodują, że coraz częściej jesteśmy narażeniu na sytuacje silnego napięcia emocjonalnego. Non Violent Communicatio, czyli inaczej porozumienie bez przemocy, to wypracowany zestaw strategii i techniki prowadzenia dialogu szczególnie przydatnych w trudnych, pełnych stresu sytuacjach.

Przeciwdziałanie mobbingowi

Zdarza się, że w sytuacji silnego dążenia do osiągnięcia pożądanych rezultatów, dochodzi do przekraczania dopuszczalnych prawem granic wywierania wpływu na innych ludzi – szczególnie podwładnych. Aby uniknąć tego typu sytuacji edukujemy zarówno przełożonych, jak i szeregowych pracowników czym jest mobbing, jak go uniknąć, jak zgłaszać i jak rozwiązywać trudne sytuacje w zgodzie z prawem.

Grzegorz Bors, były Managing Director – Private Market, Polska Telefonia Cyfrowa o współpracy z EC:

Wszystkim – począwszy od handlowców, a kończąc na dyrektorach dużych firm – polecam uczestnictwo w warsztatach szkoleniowych z zakresu umiejętności dialogu i budowania relacji wszystkim prowadzonych przez EC. To niesamowite o ile łatwiej i przyjemniej można się komunikować ze swoimi Partnerami Handlowymi, podwładnymi, kolegami z pracy a nawet z rodziną w domu. Ludzie zaczynają Ciebie słuchać i słyszą co do nich mówisz! I to co najważniejsze, efekty są natychmiastowe.

 

Zobacz:

Wystąpienie Janusza Kamieńskiego na TEDxWSB, w którym opowiada o marzeniach i obawach w ich spełnianiu, podstawach pracy nad efektywnością i budowaniu wartościowych relacji.

Dlaczego warto żyć tak, żeby chcieć o tym opowiadać wnukom

Jak to jest, że ludzie marzą o czymś, po czym, gdy przychodzi o do czego, nie potrafią się zdobyć na sięgnięcie po swoje marzenia? Jak kierować swoimi najważniejszymi sprawami, żeby mieć pewność, że drabina życia, na którą wchodzimy nie zaprowadziła nas na manowce. W końcu, jak poprzez dialog, dobre nastawienie do ludzi i relacje, wytrzymać w gronie kilkuosobowej załogi, żeglującej niewielkim jachtem po wszystkich ocenach świata? Na te pytania znajdziesz odpowiedź słuchając wystąpienia Janusza Kamieńskiego, CEO EC.