Projektowanie
W dobie hiper konkurencyjności doradztwo strategiczne dla przedsiębiorstw musi uwzględniać dwa istotne czynniki:
- błyskawicznie zmieniające się wyzwania rynkowe
- konieczność szybkiego zaangażowania pracowników we wdrażanie zaprojektowanego rozwiązania
Aby spełnić te wymagania, projektujemy strategię realizacji celów biznesowych wspólnie z naszymi klientami. Dzięki temu nasze rozwiązania są szybko i skutecznie wdrażane i nie leżą na półce, jako kolejny Raport jednej z "dużych firm doradczych".
Oto przykładowe tematy, które konsultanci EC projektują wspólnie z klientami:
- Strategia przedsiębiorstwa/marki/działu/produktu itd.
- Strategia pozycjonowania firmy/marki/produktu na rynku
- Generatory wartości (słowa klucze, odzwierciedlające sposób w jaki firma chce dostarczać/generować wartość klientom)
- Obietnica marki – co klientowi obiecujemy (lista zachowań, jakich klient może się spodziewać od danej marki, firmy, jej pracowników)
- Przeżycia i doświadczenia klientów we wszystkich punktach styku – oto koronna kompetencja EC. Jesteśmy gotowi zaprojektować w szczegółach doznania, jakich klient ma doświadczać w relacji z twoim przedsiębiorstwem, działem, ludźmi; w każdym albo tylko w wybranych punktach styku; w sposób wyróżniający twoją markę i pozwalający na wybicie się ponad konkurencję.
- Gotowość do zarządzania doświadczeniem klienta – oto druga z najważniejszych kompetencji
EC. Projektujemy zmiany w organizacji na poziomie produktów, procesów i zachowań ludzi tak, aby wszystkie one powodowały, że klient doznaje pożądanych przez siebie przeżyć we wszystkich, bądź wybranych punktach styku z marką. - Procesy, standardy i procedury, mające sprzyjać realizacji strategii. Optymalizację procesów biznesowych zaczynamy od analizy wartości tworzonej przez zastane procesy (ASIS). Prowadzimy wywiady, po których powstaje dokumentacja obrazująca wyjściową strukturę procesów, ich właścicieli, cele i mierniki. Następnie wspólnie z właścicielami procesów szukamy sposobów na podniesienie wartości tworzonej przez ich procesy (TOBE) w taki sposób, aby spełnić oczekiwania klientów (wewnętrznych lub zewnętrznych). Jednocześnie eliminujemy te aktywności w procesach, które nie tworzą wartości i powodują straty. W wyniku tych prac powstaje plan działań, który określa, jakie zmiany i w jakiej kolejności należy wprowadzić do procesów.
- Systemy pomiaru efektywności (BSC, MBO, KPI) i towarzyszące im systemy motywacyjne. Zapewnienie dostarczania przez procesy nowej wartości wymaga zwykle przebudowy systemu pomiaru efektywności procesów (KPI). Nowe mierniki zapewniają właścicielom procesów możliwość codziennego zarządzania ich procesami w taki sposób, aby klienci w wyniku interakcji z firmą otrzymywali dokładnie takie doświadczenia, za które chcą płacić. Nowe mierniki pozwalają także na modyfikację systemów motywacyjnych tak, aby ocena pracowników obejmowała ich wkład w tworzenie wartości zgodnych z obietnicą marki.