Wdrażanie strategii i zmian

W EC przykładamy szczególną wagę do procesu realizacji zmian jakie wspólnie z naszymi klientami projektujemy, a następnie wdrażamy. I nie ma tu znaczenia, czy zmiany te dzieją się na poziomie strategii, procesów, czy personelu. W zależności od specyfiki wyzwań czy celów, nad którymi pracujemy z naszymi klientami, odpowiednio dobieramy sposób wsparcia wdrożeniowego.

Przykładowe sposoby naszego wsparcia wdrożeniowego obejmują między innymi:

Poziom strategii:

  • Wypracowanie Strategicznej Karty Wyników (Balanced Score Card) dostosowanej do danego projektu/celu i przygotowanie organizacji (procesy, standardy, kompetencje), do jej wdrożenia.
  • Zaangażowanie całego personelu, lub określonej części załogi w wypracowanie i wdrożenie celów i zmian wynikających z planowanej zmiany strategicznej

Poziom procesów:

  • Śledzenie obiegu poszczególnych dokumentów
  • Zaprojektowanie i dopilnowanie wdrożenia systemu monitorowania procesów biznesowych (podejście bottom-up i top-down), które uległy zmianie i realizowanych w związku z tym projektów.
  • Monitorowanie procesów prowadzących do generowania doświadczeń pracowników lub klientów w określonych punktach styku z daną marką
  • Close-the-loop – projektowanie oraz implementacja procesów służących nieustannej poprawie danego zjawiska, procesu, doświadczeń w danym punkcie styku itd.

Poziom personelu:

  • On-the-job-coaching – wsparcie coachingowe, czyli praca z głębokimi ograniczeniami danej osoby na poziomie metaprogramów, wartości i przekonań
  • On-the-job-training – praca z ograniczeniami danej osoby na poziomie zachowań, jej osobistych strategii i umiejętności
  • Shadowing – praca jako „cień” danego pracownika, czyli towarzyszenie mu w jego wszystkich aktywnościach w danym okresie, wraz z pomocą w realizacji zakładanych celów i zmian
  • System mentoringu, w którym menedżerowie są przygotowani do monitorowania realizacji zmian przez swoich ludzi
  • Branded Training, czyli specyficzny rodzaj procesu rozwojowego, który skutecznie wpływa na to, że załoga podejmuje zachowania budujące siłę marki, czyli realizuje określoną strategię. Poczytaj więcej na temat Branded Trainingu.

Skontaktuj się z nami na info@e-c.com.pl, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób możemy wesprzeć Twoją organizację we wdrażaniu jej strategii, czy planowanych zmian.

 

REFERENCJE

Dominika Ludwiczak, Dyrektor Personalna Sage

Poprowadzone przez konsultanta EC warsztaty w pełni uzmysłowiły nam, w którym miejscu znajdujemy się na drodze do zdolności naszej firmy do zarządzania nadzwyczajnymi, ponadprzeciętnymi doświadczeniami naszych klientów. Konkretnie, przejrzyście, z energią. Inspirująco. Polecam wszystkim!

Winek Bronny, dyrektor fabryki Reckitt-Benckiser

W 2010 roku nasza fabryka, spośród 18 zakładów produkcyjnych Reckitt Benckiser w Europie, zdobyła tytuł BEST FACTORY. Spełniamy najwyższe standardy produktywności i rokrocznie podnosimy poziom zaangażowania naszych pracowników. Jestem całkowicie przekonany, że w znacznym stopniu przyczyniły się do tego szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich i leadershipowych, jakie zrealizowaliśmy z trenerami EC. Tym bardziej, że szkolenia te były konsekwencją działań, jakie zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy z firmą EC przed procesem rozwojowym: klaryfikacja strategii, doprecyzowanie Misji i Wizji fabryki, zaprojektowanie i skuteczne wdrożenie Balanced Score Card'u opartego na pięciu filarach naszej strategii.

 

REZULTATY

111

Przypadek INTERCHEMALL

Wobec chęci zwiększenia udziałów w rynku i dalszego rozwoju, firma Interchemall zatrudniła konsultantów EC, by wsparli ją w procesie zaprojektowania i realizacji stosownych zmian. Po przeprowadzeniu badań oczekiwań klientów przeprowadziliśmy wszystkie etapy CEM. Przedstawione poniżej zdjęcie przedstawia chwilę z Kick-off'u, podczas którego cała załoga dokładnie zrozumiała, jaka jest rola pracowników w procesie budowania przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie klientom pożądanych doświadczeń. Dalsze etapy współpracy: weryfikacja procesów, realizacja Branded Training, wsparcie doradcze przy zarządzaniu procesami zmian.

 

Piotr Gajl, były Kierownik HR ds. Rozwoju w Grupie Żywiec o efektach programu Rola Liderów w budowaniu lojalności klientów

Już kilka miesięcy po rozpoczęciu programu Leaders of the Future, którym zarządzał Janusz Kamieński, kiedy jeszcze nie mieliśmy pierwszych absolwentów, czyli osób, które przeszłyby wszystkie elementy tego programu, mieliśmy relacje i dowody twardo biznesowe, część managerów, którzy na co dzień pracują ze wskaźnikami biznesowymi, zaobserwowała poprawę tych wskaźników, argumentując to tym, że jest im łatwiej się komunikować, sprawniej egzekwują pewne rzeczy od swoich pracowników, lepiej ich motywują, są bardziej wiarygodni, mają większy autorytet i jednocześnie większą świadomość tego co mają robić w swojej pracy, jaką rzeczywiście rolę pełnią będą managerami, pracując z ludźmi. To co my obserwujemy z naszego punktu widzenia, czyli osób, które wymyślały ten program przy pomocy partnerów zewnętrznych z EC to to, że nasi managerowie stają się taką jednolitą grupą o wspólnych umiejętnościach, wspólnym punkcie widzenia, dążeniu wspólnie do jednego celu bez względu na to na jakiej pozycji kierowniczej pracują czy w jakiej lokalizacji pracują.

Qualiteams

Budowanie silnych zespołów realizujemy na szereg sposobów, stosując różnorodne narzędzia. Jednak podstawowym założeniem realizowanych przez nas projektów cementujących zespoły jest to, że nic tak dobrze nie integruje jak konieczność włożenia wspólnego wysiłku we realizację trudnego zadania. Dlatego też, pracując nad siłą zespołu menedżerów, czy też pracowników specjalistycznych, rozwiązanie zawsze projektujemy uwzględniając jakiś ważny dla firmy, czy danego zespołu cel.

Cele wokół których konsolidujemy zespoły dobieramy w zależności od określonych wyzwań, strategii, czy planowanych zmian. Przykładowo mogą to być cele związane z:

  • Wypracowaniem nowej strategii
  • Zaprojektowaniem doświadczeń pracowników i/lub klientów
  • Przygotowaniem całej, bądź określonej części organizacji do zmiany
  • Wypracowanie zasad współpracy
  • Wypracowanie sposobu na realizację trudnego celu

Budując zespoły stosujemy szereg różnorodnych narzędzi, jak przykładowo:

  • Audyt Społecznych Stylów Komunikacji – poczytaj więcej na ten temat
  • Audyt indywidualnych i zespołowych wartości
  • Aktualny poziom rozwoju zespołu (narzędzie M@gic, francuskiej firmy Open’Act)
  • Uczestnictwo w warsztatach, eventach i team-buildingach o różnym poziomie trudności, różnym przebiegu i formie – wydarzenia się każdorazowo projektowane pod daną potrzebę
  • Uczestnictwo w grach terenowych, podczas których uczestnicy stawiani są w sytuacjach będących dosłownie na granicy ich poziomu ich komfortu; pozwala to na łatwiejsze przeramowanie ich podejścia i wartości na współpracę i zaangażowanie
  • Chodzeniu po ogniu – czasem, jako element dodatkowego wzmocnienia wewnętrznej siły, organizujemy rytuał przejścia po ogniu. Uczestnicy warsztatów przygotowują się psychicznie i fizycznie do tego trudnego emocjonalnie aktu, a następnie przekraczają trudną do wyobrażenia wcześniej barierę, jaką jest marsz po węglach o temperaturze kilkuset stopni. Wydarzenie to, na długo pozostaje w pamięci i cementuje jego uczestników.

 

REFERENCJE

Joanna Kępczyńska, Członek Zarządu Innogy Polska

Konsultanci EC przeprowadzili w 2016 roku warsztaty szkoleniowo-integracyjne dla grupy osób na szczebla kierowniczego. Celem warsztatów było scalenie zespołu, który po dłuższym czasie nieobecności głównego przełożonego, funkcjonował w różnych, często odmiennych stylach zarządzania, czasami nie znając się nawzajem. Zyskując jednego wspólnego przełożonego, zespół postawiony przed zadaniem wzmocnienia, wzajemnego zaufania, współpracy opartej na wyjściu poza dotychczasowe ramy, poznaniu oczekiwań przełożonego i zaplanowaniu dalszych wspólnych celów i metod ich realizacji.
Pan Janusz Kamieński, przygotowując ofertę dopasowanych do oczekiwań naszej firmy, wykazał się dużą otwartością i elastycznością w podejściu do zakresu i formy warsztatów. Zaproponowane ćwiczenia miały bardzo dynamiczny charakter, dotykały różnych umiejętności interpersonalnych uczestników spotkania i niejednokrotnie ich zaskakiwały, pobudzając kreatywność i innowacyjność przy wykonywaniu zadań.
Dzięki postawie prowadzących, atmosfera warsztatów pozytywnie wpłynęła na efekty wspólnej pracy. Uczestniczy potwierdzili lepsze wzajemne poznanie i zrozumienie dla pracy kolegów. Zmieniające się formy ćwiczeń i zróżnicowany dobór do grup pozwolił wszystkim uczestnikom na interakcję.

 

REZULTATY

Przypadek Danone

Danone postawiła sobie ambitny cel podniesienia skuteczności sprzedażowej jednego ze swoich produktów. W tym celu powołany został specjalny, interdyscyplinarny zespół pracowników, którzy wcześniej ze sobą nie współpracowali. Konsultanci EC zostali wybrani do przeprowadzenia działań mających na celu zintegrowanie zespołu i jednocześnie wypracowanie bardzo konkretnego planu działań. Podjęliśmy wyzwanie i przygotowaliśmy specjalnie zaprojektowane warsztaty, podczas których członkowie zespołu uczestniczyli w szeregu integrujących i pobudzających kreatywność zadaniach i ćwiczeniach. Następnie przeprowadziliśmy facylitację kreatywnego poszukiwania właściwego rozwiązania, oraz zaplanowania dalszych kroków. W efekcie, zespół był gotów do realizacji ambitnego celu.

Projektowanie doświadczeń pracowników

„Najważniejszym zadaniem lidera jest zatrudnienie, utrzymanie i rozwój utalentowanych pracowników”. Tak twierdził Jack Welch, legendarny Dyrektor Generalny i Prezes General Electric. Zdanie to aktualne jest już od dawna. W dzisiejszych czasach nabiera jednak szczególnego znaczenia. Marki, firmy, przedsiębiorstwa zdały sobie sprawę z wpływu kompetencji i zaangażowania pracowników na biznes. Robią więc bardzo dużo, by takich pracowników przyciągnąć do siebie. Stąd rosnąca popularność Employee brandingu.

Na czym jednak polega employee branding? Zasady wzięte są z marketingu, a konkretnie z marketingu z czasów „wczesnego Kotlera”, czyli z okresu, gdy marketing postrzegany był jako sprawna, atrakcyjna komunikacja marketingowa, która miała przyciągnąć do marki klientów. W przypadku employee brandingu chodzi o przyciągnięcie innego rodzaju klientów marki, jakimi są pracownicy.

Niestety bardzo dużo osób odpowiedzialnych za pozyskanie utalentowanych pracowników nie zdaje sobie sprawy z tego, że żyjemy w czasach experience economy, w których na decyzje klientów/pracowników o wyborze swojego dostawcy/pracodawcy, daleko większy wpływ mają opinie innych osób, niż komunikacja brandingowa danej marki/firmy. Zatem, jeśli chcemy, żeby nasza firma była polecana, musimy zapewnić pracownikom na tyle pozytywne doświadczenia, że z przyjemnością i spontanicznie dzielić się będą z innymi osobami „dobrą nowiną” na nasz temat.

Jednym z kluczowych kroków do zapewnienia dobrych doświadczeń pracowników, jest ich zaprojektowanie. W EC specjalizujemy się projektowaniem doświadczeń oraz wypracowywaniem zmian systemach motywacyjnych, standardach i podejściu leadershipu do personelu tak, aby prowadziły one do zaangażowania utalentowanych pracowników w realizację celów firmy. Jest to proces, który każdorazowo realizujemy z uwzględnieniem celów, strategii, wyzwań i kultury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa, czy też danego działu.

Skontaktuj się z nami na info@e-c.com.pl, jeśli chcesz się dowiedzieć jak zaprojektować doświadczenia pracowników w Twojej firmie.

Klienci

ABG Ster-Projekt,Atlas Copco,Auchan, Softbank, Provident,
Bank Pekao,P4 (Play),ECCO, Reckitt Benckiser, Pramerica,
Edipresse,Eltel Networks,Generali, Polkomtel (Plus),
Hotel Rialto,Interchemall,Kingspan,
Leroy Merlin,Nobiles,

 

REZULTATY

Przypadek dużej firmy produkcyjnej

Firma produkcyjna stanęła jednocześnie przed dwoma wyzwaniami:

  • Konieczność podniesienia produktywności ze względu na stawiane jej oczekiwania właścicieli
  • Konieczność zapewnienia wysokiej lojalności pracowników ze względu na to, że w bliskiej okolicy otwierany był wkrótce inny duży zakład produkcyjny

Istniała więc konieczność zarówno podniesienia efektywności biznesowej, jak również zaangażowania pracowników i to płynącego od nich samych, a nie wymuszonych zewnętrznymi bodźcami. Rozwiązaniem była realizacja dwóch projektów na raz:

  • Modyfikacja systemu zarządzania przedsiębiorstwa tak, by podnieść jego produktywność
  • Zadbanie o wartościowe doświadczenia pracowników

Obydwa projekty zostały zaplanowane i skutecznie wdrożone przez konsultantów EC. W ramach koncentracji na pracownikach, przeprowadzono badania oczekiwań klientów, zaprojektowano doświadczenia klientów, zaplanowano stosowne zmiany, zbudowano standardy postępowania menedżerów wszystkich szczebli, oraz przygotowano ich do ich zastosowanie (system oceny oraz rozwój stosownych postaw i umiejętności angażowania pracowników). Firma osiągnęła ogromny sukces rynkowy, a wypracowane standardy stały się wzorcem do we wszystkich oddziałach tej korporacji na całym świecie.

Audyty organizacyjne

Ważnym elementem wypracowania zmian w efektywności przedsiębiorstwa, jest dokładne zrozumienie jego priorytetów rozwojowych. Zadanie to realizujemy stosując różnorodne metody i narzędzia. Czasem są to wywiady bądź Grupy fokusowe z pracownikami różnych szczebli, czasem jest to analiza dokumentacji dotyczącej procesów, standardów, struktur, procedur czy instrukcji, a czasem ogólnofirmowe badania organizacyjne. Decyzja dotyczące tego, jakie narzędzie zaprojektować, czy zastosować każdorazowo zależy od specyficznych wyzwań, sytuacji i potrzeb rozwojowych danego przedsiębiorstwa. Poniżej znajdują się opisy kilku rodzajów audytów organizacyjnych, jakie oferujemy naszym klientom.

     
  • Badanie Spójności Organizacyjnej (OAS) – OAS, czyli Organizational Alignment Survey jest najlepszym w swojej klasie badaniem, dającym głęboki wgląd w mocne i słabe strony organizacji z perspektywy jej zdolności do realizacji dowolnej strategi. Badanie zostało opracowane przez Shauna Smith ze Smith+Co i przez to w doskonały sposób służy budowaniu zdolności do skutecznego zarządzania doświadczeniami pracowników, a w konsekwencji również do zarządzania doświadczeniami klientów. Z nadzwyczajną precyzją dostarcza kluczowych informacji na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Narzędzie, oprócz określenia obecnego stanu, dostarcza precyzyjnie dobrane sugestie co do działań, jakie należy podjąć, by skutecznie poprawić efektywność przedsiębiorstwa, jego gotowość do zmian, czy wdrażania określonej strategii.
  • Badanie Poziomu Stresu i przeciwdziałanie stresowi w Organizacji – zdarza się, że ostry reżim efektywnościowy skutkuje pojawieniem się nadmiernej ilości stresu w danej firmie. Efektywność przestaje rosnąć, a jeśli stres nadal narasta, zaczyna wręcz spadać. Po to, żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, prowadzimy działania mające na celu ograniczenie pojawiającego się stresu. Żeby móc precyzyjnie określić poziom i miejsce, w którym występuje stres, prowadzimy metodyką ilościowo/jakościową (kwestionariuszowe badanie ilościowe on- i off-line, uzupełnione o doprecyzowujące wywiady z grupami pracowników) stosowne badania. W dalszej kolejności prowadzimy działania planistyczne i projektowe mające na celu ograniczenie stresu, by w końcu przedsięwziąć kroki mające na celu zniwelowanie stresu, jako czynnika ograniczającego rozwój biznesu (warsztaty, szkolenia dla menedżerów i pracowników, grupy wsparcia, spotkania team-buildingowe, group-coaching itd.).
  •  
  • Leadership Equity Assessment (LEA) – badanie zasobów leadershipowych w organizacji. Dlaczego zasobów leadershipowych, a nie kompetencji leadershipowych? Na rynku spotkać można wiele badań kompetencji i/lub zachowań leadershipowych. Sami takie prowadzimy – patrz opisane niżej narzędzie MAP (Management Action Profile). Tymczasem wyniki najszerzej na świecie zakrojonych badań korelujących zachowania menedżerów i tworzonych przez nich środowisk z osiąganymi rezultatami (opublikowane w znakomitej książce „Po pierwsze złam wszelkie zasady” Marcusa Buckinghama i Curta Coffmana) podpowiadają, że na efektywność biznesową ma wpływ przede wszystkim określone środowisko. Środowisko to zostało gruntownie przebadane i zdefiniowane. Wyniki podane są we wspomnianej książce. Co ciekawe, wyniki badań wskazują, że dla pełnej efektywności nie ma znaczenia kto stworzył takie środowisko – menedżer zespołu, czy też sam zespół. Istotne jest, aby było ono zapewnione. Leadership Equity Assessment służy właśnie do opomiarowania jakości tego środowiska, a następnie zaplanowania całej serii prostych działań mających doprowadzić do podniesienia jakości w obszarach uznanych przez zespół za ważne.
  • ValueView™ - dzięki współpracy z Robertem Reinfussem, oferujemy naszym klientom pierwsze na świecie narzędzie służące do pomiaru rentowności stanowisk, zadań i procesów z wykorzystaniem technologii społecznościowych. ValueView™ pozwala stworzyć ranking zadań wykonywanych przez pracowników wg ich rentowności dla organizacji. Dzięki temu można skupić się na zadaniach istotnych i stopniowo wyeliminować zadania zbędne. Wyniki badania podawane są w czytelny, ilościowy sposób, dzięki czemu pozyskana wiedza jest łatwa do natychmiastowego wykorzystania. W wyniku zastosowania ValueView™ otrzymasz:
    • Mapę zadań Twojej organizacji – prawidłowe i aktualne opisy zadań oraz aktywności, wraz z sugestiami obszarów do zmiany
    • Dokładny obraz rentowności zadań/celów/procesów/stanowisk – łącznie z trudno mierzalnymi zadaniami jakościowymi
    • Ranking zadań wg ich przydatności dla rentowności Twojej organizacji
    • Listę/przegląd osób, które odnoszą korzyści/są beneficjentami danego zadania/celu/procesu
    ValueView™ jest doskonałym punktem wyjścia do usprawniania efektywności organizacyjnej „od wewnątrz”. Pozwala również na zbadanie rentowności stanowisk i zadań z perspektywy zaprojektowanych wartości dla klientów. Z tej perspektywy, stanowi bardzo przydatne uzupełnienie narzędzi służących do budowania spójności organizacji wokół dowolnej strategii – w tym w szczególności wokół strategii CEM. Poczytaj więcej na temat ValueView™.

 

REFERENCJE

Marta Collard, dyrektor sprzedaży i marketingu GlaxoSmithKline

Chcieliśmy w firmie szybko i skutecznie poprawić naszą kulturę organizacyjną tak, by móc w sposób błyskawiczny i właściwy reagować na potrzeby naszych klientów. W tym celu potrzebowaliśmy dokładnie zrozumieć nasze mocne i słabe strony. Badanie Spójności Organizacyjnej (OAS) pomogło nam osiągnąć powyższe cele. Dzięki niemu wytyczyliśmy i wdrożyliśmy dokładny plan działań, który pozwolił na to, aby wszyscy pracownicy skoncentrowali się na tych samych celach i podążali w tę samą stronę. Dzięki badaniu OAS, nasze zaangażowanie w tworzenie wartości dla klientów trwale wzrosło. I to jest jedna z przyczyn, dla których powtórzymy badanie OAS po dwunastu miesiącach od pierwszej edycji badania.

Przeczytaj co inni klienci sądzą na temat współpracy z EC i osiągniętymi dzięki naszym konsultantom rezultatami.

 

REZULTATY

Przypadek First Data Polska

 Wobec presji ze strony konkurencji, a także właścicieli firmy, konsultanci EC wdrożyli w First Data proces zarządzania doświadczeniami klientów oraz pracowników, łącznie z przeprowadzeniem badań w zakresie całego Łańcucha Serwis-Profit:

     
  • Badanie Spójności Organizacyjnej dla zmierzenia mocnych i słabych stron firmy
  • Badanie oczekiwań i satysfakcji klientów, a także pomiar NPS oraz odkrycie czynników lojalności i rekomendacji  
 W efekcie zmian wdrożonych na podstawie wyników badań, mimo ogromnych wyzwań i coraz liczniejszej konkurencji, firma utrzymała swoją pozycję na rynku.  

Przypadek CEEMA ECCO oraz ECCO Shoes Polska

W oparciu o wspólnie ustalone cele i założenia konsultanci EC zaprojektowali i przeprowadziliśmy badanie kultury, klimatu i zaangażowania personelu w ECCO. Badanie było w całości oparte o pytania ustalone wspólnie z Klientem. Wyniki, wsparte warsztatami planistycznymi, oraz monitorowaniem procesu wdrożeniowego, pozwoliły na podniesienie efektywności i skuteczności biznesowej firmy w Polsce oraz całym regionie CEEMA.

Badania pracowników

Realizując projekty rozwojowe bardzo często potrzebujemy zasięgnąć opinii pracowników – czy to na temat stopnia zrozumienia strategii, jakości kultury organizacyjnej, oczekiwań wobec przełożonych i firmy, czy gotowości firmy do planowanej zmiany. Wiedza ta jest niezbędna do antycypacji kulturowego zaplecza każdej strategii, zmiany, czy projektu jaki planuje się wdrożyć. Dlaczego? Z dwóch ważnych powodów:

  • Po pierwsze, to na pracownikach finalnie leży odpowiedzialność za skuteczne wdrożenie planów w życie. Jeśli nie uwzględnimy ich perspektywy i poprzez zapewnienie wartościowe doświadczeń nie stworzymy im przyjaznego środowiska, albo zbojkotują realizację strategii, albo też będzie trzeba włożyć ogromny wysiłek i koszt w monitorowanie działań podejmowanych przez pracowników
  • Po drugie zaś, wg badań Booz Alen, tylko 10% menedżerów zgłasza trudności w sformułowaniu strategii, ale już 80% z nich deklaruje, że dużych wyzwań przysparza im zbudowanie spójności zespołów pracowniczych wokół planowanych strategii.

W EC prowadzimy różnego rodzaju badania pracowników. Rozmawiamy z nimi bezpośrednio. Czasem indywidualnie, czasem poprzez Grupy fokusowe. Czasem zaś realizujemy konkretne badania poprzez ankiety on-, czy też off-linowe. Zdarza się też, że realizujemy projekty wyjątkowe – jak np. badanie „tajemniczy pracownik”, czy też „tajemniczy kandydat”. Zapraszamy do kontaktu na info@e-c.com.pl, jeśli chcesz zorganizować tego typu badania w swoim przedsiębiorstwie, lub poznać więcej szczegółów na ich temat. Najczęstsze badania, jakie prowadzimy, to:

  • Badanie Doświadczeń Pracowników (EES – Employee Experience Survey) służy do zbadania jakości czynników, które ułatwiają, bądź utrudniają pracownikom wszystkich działów i poziomów organizacyjnych generowanie pożądanych doświadczeń klientów. Badanie to jest doskonałym narzędziem do precyzyjnego zaprojektowania działań, jakie powinni podjąć menedżerowie każdego szczebla, żeby móc skuteczniej zarządzać realizacją strategicznych celów przedsiębiorstwa, w tym doświadczeniami klientów. Badanie służy do zaplanowania konkretnych i pilnych zmian w sposobie funkcjonowania organizacji tak, by ułatwić pracownikom realizację celów i zadań. Badanie opracowane zostało przez światowego znawcę tematyki Customer and Employee Experience Management, Shauna Smith. Poczytaj więcej o Shaunie Smith, z którym współpracujemy od 2004 roku.
  • Audyty oczekiwań pracowników – odkrywamy jakie doświadczenia z danym pracodawcą/przełożonym są na tyle cenne dla pracowników, że chcą się mocno angażować w realizację celów tej firmy, polecać ją swoim znajomym, jako atrakcyjnego pracodawcę i/lub dostawcę. Badanie to prowadzimy poprzez indywidualne wywiady, bądź poprzez Grupy fokusowe. Wnioski z badań służą następnie wielu celom, takim jak np.:
    • Wypracowanie zmian w standardach i systemach wynagrodzenia i premiowania
    • Zaprojektowanie zasad postępowanie menedżerów/liderów
    • Wprowadzenie zmian do sposobów i środowiska pracy
    • Zaprojektowania szkoleń dla menedżerów z zakresu zarządzania, leadershipu, komunikacji, coachingu itd.
  • Management Action Profile (MAP™) – jest innowacyjnym instrumentem realizacji badań typu 360°, przeznaczonym do uzyskania precyzyjnej informacji zwrotnej na temat poziomu kluczowych kompetencji. Jego celem jest to, żeby menedżerowie dokładnie wiedzieli, na rozwoju których obszarów kompetencji menedżerskich powinni się skupić w trakcie uczestnictwa w różnego rodzaju procesach rozwojowych.
    • Badanie realizowane jest drogą elektroniczną. Każdy z ocenianych menedżerów otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej link do strony oraz indywidualne dane logowania. Po dokonaniu samooceny wskazuje swojego przełożonego, 5 podwładnych i 3 współpracowników - menedżerów z tego samego poziomu, którzy dokonują oceny obserwowanych zachowań oraz stopnia ich ważności ze swojej perspektywy.
    • Wszystkie oceny dokonywane przez podwładnych i współpracowników są anonimowe – nie ma możliwości wglądu w to kto i jak ocenił danego menedżera (poza samooceną i oceną przełożonego).
    • Wyniki oceny, w postaci indywidualnego raportu, zawierają oprócz danych statystycznych, także generowane automatycznie rekomendacje rozwojowe
    • Badanie mierzy następujące kompetencje:


    • 1. Planowanie:
    • Zrozumienie i jasność celów zespołowych
    • Zaangażowanie zespołu w realizację celów
    • Zdolność do przekładania celów zespołowych na cele indywidualne

    • 2. Organizowanie i delegowanie
    • Zarządzanie priorytetami
    • Koordynowanie działań
    • Delegowanie zadań i uprawnień

    • 3. Motywowanie i angażowanie
    • Współpraca w zespole
    • Motywacja, zaangażowanie i współudział

    • 4. Komunikacja
    • Informacja zwrotna
    • Zdolność do słuchania oraz dostępność
    • Przepływ informacji

    • 5. Ciągłe doskonalenie procesów
    • Istnienie, wspieranych przez zespół, procedur i standardów
    • Ciągłe wdrażanie usprawnień procesów i usług
    • Zaangażowanie członków zespołu w innowacyjność i zmiany

    • 6. Rozwijanie ludzi
    • Ocena indywidualnej pracy i wyników
    • Pozytywne wzmacnianie zespołu
    • Coaching i rozwój 7. Sposób korzystania z władzy i autorytetu

    • 8. Współpraca z innymi działami

 

REFERENCJE

Jarosław Fotyga, Global HR Partner w Danfoss o badaniu MAP™

MAP™ (Management Action Profile) jest z pewnością najlepszym programem oceny kompetencji menedżerskich dostępnych na polskich rynku, a znam ich naprawdę wiele.

Przeczytaj co inni klienci sądzą na temat współpracy z EC i osiągniętymi dzięki naszym konsultantom rezultatami.

 

REZULTATY

Przypadek Plus GSM (Polkomtel)

W roku 2008 firma przechodziła przez proces rebrandingu. Dla pełnej skuteczności należało się skoncentrować nie tylko na komunikacji marketingowej, lecz również na zbudowaniu wewnętrznej siły organizacji. Firma zdawała sobie sprawę z konieczności zaangażowania w ten proces swoich wszystkich pracowników. Do wypracowania właściwego planu działań, niezbędne było odkrycie mocnych i słabych stron kultury organizacyjnej, procesów, strategii, rozumienia oczekiwań klientów i spójności wszystkich tych czynników ze sobą.Wobec powyższych wyzwań, konsultanci EC przygotowali i zrealizowali dwojakiego rodzaju badania:

  • Wysoce wyspecjalizowane i dostosowane do aktualnej sytuacji badanie „tajemniczy pracownik”, które zostało zrealizowane w trakcie wielkiej Gali dla pracowników.
  • Badanie doświadczeń pracowników (Employee Experience Survey)
  • Opracowanie założeń do Branded Trainingu, czyli szkoleń ściśle opartych o wewnętrzne Generatory Wartości.
Pozyskana w ten sposób wiedza, pozwoliła kierownictwu firmy na zaplanowanie i w wdrożenie niezbędnych planów zmian wewnątrz organizacji.Skontaktuj się z nami na info@e-c.com.pl. jeśli chcesz porozmawiać z przedstawicielami kierownictwa tego Plus GSM.

Podkategorie